W ramach projektu wspólnie z innymi uczestnikami poszukiwaliśmy odpowiedzi na dwa ważne pytania: w jaki sposób odpowiadać na współczesne globalne wyzwania oraz w jaki sposób budować w szkole przestrzeń wspierającą uczniów i uczennice w adekwatnym reagowaniu na globalne wyzwania?
Główne cele projektu zaproponowanego przez CEO to:
• poznanie i pogłębienie rozumienia globalnych współzależności;
• przyjrzenie się pojęciu zrównoważonego rozwoju i wskazanie sposobów pracy z nim w praktyce szkolnej;
• poznanie założeń edukacji globalnej;
• poddanie refleksji przeprowadzonego przez siebie i uczniów zadania z edukacji globalnej;
• zdobycie pomysłów na działania z edukacji globalnej.
Cały projekt jest zbudowany w taki sposób, by równocześnie uczył o współczesnych globalnych wyzwaniach i o sposobach poruszania ich w szkole. Daje to możliwość na poznanie wątków teoretycznych, a następnie pogłębienie ich i przećwiczenie w praktyce. W realizacji zadania praktycznego udział wzięła klasa 3Tk2.
Uniwersalność Edukacji Globalnej jest ogromna. Porusza kwestie bliskie całej ludzkości i uważam, że powinna być obowiązkowa w edukacji szkolnej na każdym poziomie kształcenia. Tematyka globalnych współzależności daje nadzieję i szanse na zmiany. Znaczenie jednostkowego zachowania, jednostkowej zmiany, która wcześniej budziła skrajne emocje i często była powodem wątpliwości teraz ma inny wydźwięk. „Moje działanie w gospodarstwie domowym, rodzinie ma sens, działanie szkoły ma sens, następnie działam lokalnie, w kraju, którego jestem mieszkańcem, a także dla całego świata”.