Udział w grze „Reporterzy i reporterki na globalnym Południu” wzięła klasa 2 Tl. Uczniowie w trakcie gry mieli za zadanie poznać lokalną rzeczywistość, warunki życiowe oraz działalność społeczną czterech krajów Afryki Wschodniej: Ugandy, Kenii, Somalii oraz Sudanu Południowego. Gracze zwracali uwagę na: podobieństwa między mieszkankami i mieszkańcami Polski, a społeczeństwami krajów pokazanych w grze oraz zasady Kodeksu ds. obrazów i wiadomości dotyczących krajów Południa. Na podstawie zdobytych wiadomości uczniowie stworzyli specjalne wydanie gazety „Wieści ze świata”.
Projekt jest skierowany do szkół, bibliotek oraz innych placówek i umożliwia nieodpłatne wypożyczenie gier z zakresu edukacji globalnej, którą osoby uczestniczące poznają w trakcie rozgrywki i analizują w omówieniu, następującym po grze. Dzięki niemu młodzież nie tylko ma okazję do zabawy, ale przede wszystkim rozwija świadomość globalnych współzależności.