MAMY TO :) CKZIU___OFICJAL PARTNER European Vocational Skills Week 2020

W ramach projektu zarejestrowaliśmy 4 wydarzenia, każde inne za to prezentujące to, co najlepsze w kształceniu zawodowym!

 DZIEL SIĘ wiedzą!__ARDUINO platforma programistyczna dla systemów wbudowanych

Szkolenie online przygotowane przez ucznia Łukasza Plocha w formie filmu instruktazowego dla kolegów z drugich klas w zawodzie technik mechatronik.

Udostępnienie materiału także tym, którzy chcą rozwijać swoje kompetencja zawodowe. https://www.youtube.com/watch?v=rzTeT-UW7DU

Podsumowaniem pracy Łukasza była – prezentacja projektu, dyskusja moderowana przez nauczyciela podczas lekcji online. Próba określenia jak tego typu umiejętności odzwierciedlają potrzeby rynku pracy?

 

MIĘKKIE lądowanie ; )__czy umiejętności miękkie wygrywają na rynku pracy?!

Wykorzystując platformę Moodle staraliśmy się rozwiać wątpliwości trzecioklasistów:

- Czym są kompetencje miękkie, co je różni od twardych, czy są atrakcyjne na rynku pracy?
- 33 najważniejszych umiejętności miękkich!
- Jak ćwiczyć umiejętności miękkie?
- Kompetencje miękkie na rynku pracy i w opinii pracodawców.

W trakcie kursu na platformie, uczniowie mieli szansę:
- wykonać szereg ćwiczeń umożliwiających rozwój kompetencji miękkich;
- przyjrzenia się jak to wygląda z perspektywy pracodawcy;
- przeprowadzić bilans własnych umiejętności;
- podzielić się opiniami na czacie, głosować.

 ZDALNA rzeczywistość # sztuka obsługi KLIENTA przez telefon lubi inne medium :)

Uczniowie czwartej klasy technikum w zawodzie: technik spedytor mieli okazję wziąć na warsztat

TELEFONICZNĄ OBSŁUGĘ KLIENTA.

Wykorzystując platformę Moodle i kontakt przez Messengera poszerzyli swoją wiedzę m.in. z: modelu procesu sprzedaży, przygotowania i nawiązania kontaktu z klientem, rozmowy wstępnej – identyfikacji potrzeb, finalizacji sprzedaży.

Kolejną częścią zajęć były warsztaty, na których uczniowie przećwiczyli: rozmowę telefoniczną przychodząca – skrypt, rozmowę telefoniczną wychodząca, zasady obsługi przez telefon, ćwiczenia w rozmowach telefonicznych między sobą, zamiana ról przedsiębiorca a trudny klient i wiele innych.

WYCIECZKA__Transport kolejowy. Infrastruktura i elementy dworca kolejowego.

16 uczniów drugiej klasy technikum w zawodzie: technik organizacji usług turystycznych w praktyczny sposób

realizowała zagadnienia z podstawy programowej.

Podczas wycieczki omówili elementy dworca kolejowego w Strzelcach Opolskich i Gliwicach, przeprowadzili wywiad
z konduktorem, wykonali prezentację na temat wyposażenia i infrastruktury dworca kolejowego. Nauczyli się także zamawiać bilety dla grupy!

Współpracujący nauczyciele: Aleksandra Wnuk-Cejzik, Karolina Łydka, Magda Wilczyńska, Joanna Góra.

 Więcej: https://ec.europa.eu/social/vocational-skills-week/events-and-activities_en