Adam i Łukasz wzięli udział w Regionalnym Finale Konkursu Naukowego „Explory 2021”

19 marca 2021r. odbył się pierwszy w tym roku Regionalny Finał Konkursu Naukowego  Explory 2021 we Wrocławiu online! Utalentowana młodzież, a wśród niej Adam Bajorek i Łukasz Ploch - uczniowie klasy 2 Pam, walczyła o miejsca w finale Konkursu Explory.

Akredytacje do kolejnego etapu otrzymało 8 projektów. Niestety wśród nich nie znalazły się projekty uczniów CKZiU. Autorzy projektów, którzy otrzymali akredytacje wezmą udział w finałowych rozgrywkach w Gdyni.

Wydarzenie z udziałem Internautów odbyło się na platformie HOPIN a wzięło w nim udział ponad 1000 uczestników! W czerwcu odbędzie się głosowanie Internautów, w którym zadecydują o tym, który niezakwalifikowany do finału projekt otrzyma dodatkową akredytację i weźmie w nim udział podczas Gdynia E(x)plory Week 2021. Może dzięki waszym głosom, projekt Adama lub Łukasza znajdzie się jednak w finale?!

Konkurs Explory został stworzony z myślą o młodych talentach, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania naukowe, spotykać inspirujących rówieśników i poznać kulisy pracy badacza. Konkurs składa się z trzech etapów: zgłoszenia projektu, udziału w regionalnych eliminacjach, odbywających się w ramach Festiwali Naukowych Explory oraz finału wszystkich wydarzeń podczas Gdynia E(x)plory Week. Do tegorocznego regionalnego etapu Konkursu Explory we Wrocławiu zakwalifikowało się 29 projektów a oceniało je 11 jurorów, przedstawicieli z różnych dziedzin nauki. 

W tegorocznej edycji finału konkursy najprawdopodobniej nie znajdzie się ani projekt Adam ani Łukasza, ale i tak zachęcam ich oraz wszystkich uczniów zainteresowanych nauką, aby rozwijali swoje pasje i podejmowali podobne wyzwania. Działajcie dalej – wasza pasja, ciekawość świata i talent to sposób na zmianę otaczającego nas świata. Mam nadzieję, że za rok podejmiecie kolejną próbę i weźmiecie udział w kolejnej edycji konkursu.

Adamie i Łukaszu, składam Wam serdeczne gratulacje oraz dziękuję za trud włożony w przygotowanie się do konkursu i jego utrudniony przez pandemię przebieg.

 

 

Katarzyna Uchańska-Łukasik